The first Pokémon game for Nintendo 3DS
Moving on... Matsumura-san? What would you like to say to people who have never experienced a Pokémon Rumble game?
Yes, I think so. What I thought first when making the shift from WiiWare to the Nintendo 3DS system was how the game’s value would be determined by how many people it causes to miss their train stop. If it causes people to miss their stop, I hope they’ll tell me. I’d be really pleased. We wanted to make a game that people would get that absorbed in.
In Tokyo, trains come frequently and the interval between stops is short, so if you overshoot one stop, it’s no big deal, but depending on where you are, you could get in a lot of trouble! (laughs)
When we made the WiiWare game, we put a lot of effort into fine-tuning it, so the key point was how great it felt. This time, we polished that even further.
I hope it does. And we prepared something special for after you clear it. I think people who have played the previous game will fully enjoy that.
For those who played the previous game, is it as if the challenge really starts after you clear it the first time?
How a videogame captivates first-time players as soon as they start playing is very important. When we made the WiiWare Pokémon Rumble game, I thought that if the first 30 minutes were thoroughly satisfying, then the rest would follow. But this time, with a handheld game, I thought the game’s reputation would be determined by whether we could get people into the game or whether they found it a little tiresome in the first ten minutes, so I put a lot of care into polishing the first ten minutes.
There was a lot of back-and-forth among the staff members with regard to those first ten minutes, wasn’t there?