What kind of project did you have in mind as you made the prototypes? Let’s start with Ohshima-san from Arzest.
Cone Zone , Spooky Search and Jump Park - and those made it into the final game. The prototypes were almost like the versions in the final product, but we did end up making a ton of adjustments, so it was a struggle right up until the end.
It went smoothly at the start, but we couldn’t seem to take the final step, and gradually everyone caught up to us.
So, every company had to compete in terms of the completion level too. How about you, Naka-san?
When Nintendo announced the Wii MotionPlus accessory in the spring two years ago, I suggested to Nintendo a project called Haunted Tower. You defeated monsters outside the screen, so the living room was the scene of the action.
Yeah. Just before Nonaka-san and others came to talk to us, in about five days, we made a prototype for Trigger Twist, and they liked it. Nonaka-san said he wanted to ask us for a shooting game, so we were in perfect sync. I was as pleased as if I had hit a homerun with the bases loaded to take the lead!
In the gaming world, things always greatly change when you make that one last try. Even in the special competitive environment we adopted this time, this was a classic example of something happening precisely because of such tenacity right up to the end, so it’s an interesting story. Taniguchi-san, how about your work at Vanpool?
We came up with all sorts of ideas before making a prototype, but as is all too common for us, we just came up with weird ones. One was using the Wii Remote Plus like a snake charmer’s flute, so when you played it, a cobra would rise up and move accordingly. Another was using the controller like a stick and trying to make sure ladybugs wouldn’t fly off... (laughs wryly)
I thought they were interesting when I heard them, but apparently Vanpool abandoned them before proposing them to Nintendo.