My first test exposed Goo to an open flame. I expected no result since ghost energy has never responded to fire, but I was mistaken! Not only did Goo react, it melted away entirely – clearly it possesses a vulnerability to heat.
Logically, I followed my fire test with a water test. I expected a new reaction...but to my surprise, exposure to water caused Goo to melt away as before – suggesting a watery weakness. However! I did notice something different this time...
To my shock, the part of the Goo that had not touched the water – and thus did not dissolve – immediately moved away from the water hazard!
Goo has displayed many other unusual characteristics, as well. When poked or prodded, Goo will actually push back! It also moves toward nearby sounds, displaying some kind of hearing ability. As best I can tell, Goo is intelligently reacting to outside stimuli! I've never seen anything like this before!