Professor E.Gadd's Research Journal
After putting my life in danger and ultimately failing to eliminate Gooigi's weaknesses, I nevertheless picked myself up and immediately threw myself into a new experiment.
While Gooigi is capable of independent action, I have noticed on occasion that he can be...unpredictable. Perhaps it is just in his nature as a nonhuman entity, but he does not always act in a sensible manner. For example, no matter how badly I wanted him to sneak up on ghosts, he always ended up brazenly charging forward, scaring them off! If I was only able to control him more precisely, I'm positive I could collect ghosts even more efficiently than before.
With this goal in mind, I embedded a special chip into Gooigi. This chip was designed to let me dictate Gooigi's actions with a controller, and it worked! Gooigi would walk in the direction I indicated as soon as I used the controller. A perfect success! Or so I thought; walking was one thing, but I ran into issues when using the Poltergust.
I pressed the button to signal Gooigi to use the Poltergust's vacuum function, but instead he triggered the Strobulb! After some troubleshooting, I finally got him to use the vacuum, but then he wouldn't stop! He just stood there, sucking up nothing in particular.
I analyzed the controller's algorithm and made change after change to its systems, but nothing seemed to work. Frustrating! However, in my annoyance, I accidentally brushed the controller... Suddenly Gooigi, who was still using the vacuum feature on the bare wall, turned in my direction. Before I knew what was happening, the suction power of the Poltergust had me by the hair, drawing me in!
It was only a matter of seconds before my hair and head were in the nozzle, and I could feel myself being pulled steadily inward! At this rate, I would be undone by my own invention! I struggled and fought in an effort to free myself, but to no avail; the power of the Poltergust is, as it turns out, greater than its creator!
It turned out that, in my final moments, I had inadvertently kicked a bucket and mop over. The water within the bucket spilled out and melted Gooigi the moment it touched him, setting me free. I cannot express how pleased I am now about my failure to fix Gooigi's weakness to water. Heh heh heh!
Of course, having narrowly escaped death, I took that as a sign to stop what I was doing... Just kidding! I carried on without fear! I did have a new idea to try out, though: what if I abandoned the controller idea and instead worked on developing a way to transfer my consciousness into Gooigi. In essence, I would become Gooigi!
In truth, this idea was related to another objective I was exploring. I'd been thinking about how convenient it would be if Gooigi was stored in the Poltergust when he wasn't in use, and the task of developing a new Poltergust for such a purpose was going well.
Thanks to this new Poltergust, Gooigi could be deployed or recalled at will. With this connection, I pondered whether I could also use the same system to transfer the conscious mind of whoever was wearing the Poltergust directly over to Gooigi!
With the idea burning in my brain, I got to work adding yet one more improvement to this new Poltergust. I attached a sensor to the part of the Poltergust that would touch the user's back, and then tested the system on the only available subject: myself. And everything went as planned! Heh heh heh!