You’re all wearing matching t-shirts.
There’s actually a t-shirt like this in Splatoon. That’s why we’re all wearing them today.
Oh, is that so? Now, you first introduced Splatoon at last year’s E32. What was the reaction like?2. E3: Electronic Entertainment Expo. An industry event for computer and video games held every June in Los Angeles. Splatoon was presented for the first time at E3 in 2014.
We had always thought that it was a really fun game, but we were happy to get an even bigger reaction than we’d expected.
I think it was because of how the game was easy to grasp once you start playing. Another part of it was that we revealed the game with a video. Amano-san studied filmmaking in college, so he made the announcement trailer for E3.
It’s not often that a trailer is made by one of the developers. Trailers are usually made by an outside agency.
We decided to make the video ourselves this time because we had a really clear vision of what we wanted to show and how we wanted to show it. I think the video gives you a good idea of the kind of game it is even without playing it. It was most important for us to show off our new squid character.
The people reading this would probably also like us to start with the same question.
You went through a lot of trial and error with this project, and ended up with squid. Let’s start off talking about that.
Alright. We started this project after I finished working on the launch of Wii U.
Right. And Sakaguchi-san was involved in developing Nintendo Land5, and Sato-san… 5. Nintendo Land: A theme park game released alongside the Wii U console in November 2012 in Europe.
So, all of the team members were involved in the launch of Wii U. Once development had settled down, I gathered them all together and began this project. I said, “Let’s make a new kind of game, without worrying about trying to fit into existing game genres.” Inoue-san was also working on the Wii U Menu, so I asked him to join the project.
So you all got together to make a new kind of game, something that wasn’t Super Mario Bros. or The Legend of Zelda.