Chapter 1: Twice as satisfying
In this 13th volume of Ask the Developer, an interview series in which Nintendo developers convey in their own words Nintendo's thoughts about creating products and the specific points they are particular about, we're talking to the developers behind The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom for Nintendo Switch, which launches on Thursday, September 26th.
Hello, I'm Eiji Aonuma, the producer of The Legend of Zelda series. For this game, we asked Grezzo (1), the experienced game development studio that has worked for many years on remakes of games in The Legend of Zelda series, to create an entirely new The Legend of Zelda game. We collaborated to complete this project. As the producer, I've played the game from the player's perspective and continuously provided feedback.
(1) Grezzo Co., Ltd. is a game development studio founded in 2006. In addition to developing remakes within The Legend of Zelda series, such as The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D for Nintendo 3DS and The Legend of Zelda: Link's Awakening for Nintendo Switch, they have also been involved in the development of remakes of other titles, such as Luigi's Mansion for Nintendo 3DS and Miitopia for Nintendo Switch.
Hi, I'm Tomomi Sano. I was the director for this title from Nintendo's side. My role was to manage and co-ordinate the production for this project, suggest adjustments, and then check the outcome to ensure the gameplay created by Grezzo is aligned with The Legend of Zelda series.
Hello, I'm Satoshi Terada from Grezzo. I originally started out as a designer, mainly doing terrain design and level design (2), but this is the first time I directed a project. I first got involved with The Legend of Zelda series on the remake of The Legend of Zelda: Ocarina of Time (3). In the previous project, the remake of The Legend of Zelda: Link's Awakening (4), I was in charge of the development of the art style, 3D backgrounds, and lighting. This was the first time Grezzo worked on a brand new game in The Legend of Zelda series.
(2) Determining the placement of objects in the game environment and designing the levels.
(3) The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D is a Nintendo 3DS game released in June 2011. This is a remake of The Legend of Zelda: Ocarina of Time, a Nintendo 64 game released in December 1998, with updated graphics and new elements.
Thank you. By the way, Sano-san is the first female director of The Legend of Zelda series. What other titles have you worked on in the past?
Prior to this project, my main role was to support the director. As for the remakes that Grezzo worked on, I was involved in The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D, The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D (5) and The Legend of Zelda: Link's Awakening. I was also involved in The Legend of Zelda: Twilight Princess HD (6), as well as some of the titles in the Mario & Luigi series (7) released prior to Mario & Luigi: Brothership, which will be released in November this year.
(5) The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D, released for Nintendo 3DS in February 2015. This is a remake of The Legend of Zelda: Majora's Mask, a game released for Nintendo 64 in April 2000 (November 2000 in Europe), with updated graphics and controls.
(6) The Legend of Zelda: Twilight Princess HD, released for Wii U in March 2016. This is a remake of The Legend of Zelda: Twilight Princess, a game released for Nintendo GameCube and Wii in December 2006, with a visual update. Players could experience intuitive controls with the Wii U GamePad controller.