De magische kracht van het Ritual rondom Edo trekt veel vreemdelingen aan.
Miyamoto Iori en Saber, die de situatie onderzoeken in opdracht van Sukenoshin, komen tegenover een zwaardvechter te staan met een veel grotere vaardigheid. Een Servant.
Precies wanneer ze zich dat afvragen, laat de Servant plotseling zijn zwaard zakken om zichzelf voor te stellen.
Een net aangekomen Rogue Saber, een meester in zwaardvechten, met als True Name Yagyu Tajima-no-Kami Munenori.
Vergezeld door een nieuwe Servant, dwalen Iori en Saber door de met bloed doordrenkte straten van Edo.
Om de DLC 'Record's Fragment: Yagyu Sword Chronicles' te kunnen spelen, moet je de basisgame spelen tot je 'My Mind Bides on the Battlefield' bereikt (Chapter 3).
Zodra je vrij kunt rondlopen op de Edo-map, selecteer je 'Record's Fragment: Yagyu Sword Chronicles' op de map om te beginnen met spelen.