Zwaardproef
Een nieuwe functie waarmee je het pad dat je hebt afgelegd, op de kaart kunt weergeven. Er kunnen zo'n 200 speluren worden vastgelegd en je kunt de weergave versnellen en vertragen. Deze functie kan je helpen bij het zoeken naar tempels, omdat je kunt zien waar je nog niet bent geweest.
In de meesterstand worden alle monsters sterker. Rode Bokoblins worden bijvoorbeeld blauwe Bokoblins. Daarnaast kom je krachtigere monsters tegen, die je in de normale stand niet tegenkomt.
Een voorwerp dat kan worden gevonden in een schatkist waarmee je je huidige locatie kunt instellen als teleportatiepunt op de kaart. Je kunt slechts één teleportatiepunt tegelijk instellen.
De volgende voorwerpen uit de The Legend of Zelda-reeks kunnen worden gevonden in schatkisten verspreid over heel Hyrule: Majora's masker, Midna's helm, Tingles kap, Tingles hemd, Tingles maillot, fantoomhelm, fantoompantser en fantoomscheenplaten. Kun jij de hints volgen en ze allemaal vinden?
Het Korok-masker kan worden gevonden in een nieuwe, verborgen schatkist. Als je het draagt, zal het gaan trillen als er een Korok in de buurt is.