De poort naar de Void is geopend! De bedervende macht heeft Petrichor V overspoeld en de planeet in duisternis gestort. In de loop van vele millennia zijn de wezens van The Void overheersend geworden door artefacten van onze wereld te stelen. Nu willen ze jou aan hun verzameling toevoegen.
Neem je vrienden mee op dit avontuur! Er hoeft maar één speler Survivors of the Void te bezitten om de monsters, levels en items voor de hele lobby in de game te laten verschijnen. Spelers zonder Survivors of the Void kunnen de twee nieuwe overlevenden niet selecteren en ook de nieuwe items, logboeken of andere content niet permanent ontgrendelen.
Profiteer van je voordeel op hoger gelegen terrein. Vuur verwoestende schoten af vanaf de overkant van de kaart met het eerstepersoonsvizier van Railgunner. Kies het juiste moment om te herladen, richt op zwakke plekken en zet het slagveld naar je hand. Railgunner is de ultieme eindbaaskiller. In plaats van horden neer te maaien, elimineert ze haar doelwit met één schot.
Door Railgunner goed te leren positioneren en verplaatsen, kun je haar ware potentie ontdekken. Gooi een schokapparaat om een hoger gelegen positie te bereiken of uit een netelige situatie te ontsnappen. Railgunner is meteen ontgrendeld voor eigenaren van Survivors of the Void.
Gebruik het bederf in je voordeel en oogst de kracht van The Void. Een aangetaste commando probeert zijn nieuwe krachten te beheersen en wordt er tegelijkertijd door verteerd. De Void Fiend is de tweede nieuwe overlevende in Survivors of the Void. Terwijl het bederf je in zijn macht krijgt, vervormen vaardigheden korte tijd tot krachtigere aanvallen.
Overspoel vijanden met een vloedgolf aan stralenbundels en raketten en leer nieuwe verplaatsingsmogelijkheden. Kies het juiste moment voor je bederf, oogst de kracht van de Void, ontketen de Void Fiend. Ontgrendel de Void Fiend door het hoofd te bieden aan een nieuwe dreiging in Survivors of the Void.
Laat het bederf bekende items aantasten en ontgrendel nieuwe krachten! Als je een van de 14 Void-items ontvangt, veranderen alle normale versies van dat item permanent. Het bederf geeft je macht, maar zorgt ook voor veranderingen. Veel items doen nu precies het tegenoverstelde. De hypnotiserende muziek van de Void-ukulele richt zich nu op afzonderlijke vijanden in plaats van op een menigte. Sommige items doen iets compleet anders!
Ontgrendel 5 uitrustingsonderdelen, 4 maanitems en 18 standaarditems in Survivors of the Void.
Er dolen nu nog meer wezens van Providence rond en ze zijn niet blij met deze dreiging voor hun wereld. De slijmerige Gup is terug en hij heeft nieuwe vrienden meegenomen uit verre uithoeken van Petrichor V. Pas op voor dit schattige, oranje misbaksel. Als je te dichtbij komt, duwt hij je zo van een rots af.
De krachtigste wezens komen uit The Void. Jouw vermogen om de Void te bereiken, is bedreigend voor ze. Een dergelijke overschrijding blijft niet onbeantwoord. Kolossale en krachtige entiteiten met door het bederf aangetaste geesten zijn gestuurd om je gevangen te nemen. Ontdek waar hun kracht vandaan komt en bind de strijd met ze aan.
Er zijn tot nog toe onbekende locaties ontdekt op Petrichor V! Doorkruis nieuwe levels, ontdek hun geheimen en infiltreer in de Void. Verken de schitterende watervallen van de Aphelian Sanctuary, snuif de bijtende geur op van de Sulfur Pools en schaats spontaan een rondje in het Siphoned Forest.