01: Een toevallige ontdekking
Maar toen! Een doorbraak! Terwijl ik net even aan het bijkomen was met een kopje voortreffelijke koffie (groentjeskoffie van bonen uit de Schaduwvallei), verscheen een van die stiekeme spoken plotseling achter me. Ik schrok er zo erg van dat ik pardoes al mijn koffie in de erlenmeier met spookenergie liet vallen. Tot mijn verbijstering vond er meteen een soort reactie plaats!
De spookenergie nam vrijwel direct dezelfde groene kleur aan als die van mijn overheerlijke koffie. Niet veel later begon het steeds stroperiger te worden en inmiddels kunnen we wel stellen dat het een geheel nieuw scheikundig element is geworden!