Het uiterst eigenaardige element goo (dat ik inmiddels "slijm" noem) lijkt op geen enkele manier op andere scheikundige elementen. Eén ding is echter zeker: als ik het kan leren om spoken voor me te vangen, zal mijn onderzoek een reuzensprong maken!
Ik was de wanhoop nabij, tot ik me opeens herinnerde dat de telepixelaar biologische gegevens van Luigi had opgeslagen. Door van die gegevens een elektronisch signaal te maken kon ik ze in het slijm stoppen. Het resultaat was eigenlijk precies zoals verwacht: het slijm veranderde in een ultragroene versie van Luigi. Een geniale ingeving, mag ik wel zeggen.
Om het Luigi-vormige slijm spoken te leren vangen liet ik het opnames zien van hoe Luigi dat doet. Zoals ik al hoopte, begon het slijm Luigi's bewegingen na te bootsen. Een deel van zijn lichaam veranderde zelfs in een perfecte kopie van de Spookzuiger! (Soms ben ik zo geniaal dat ik er bang van word...)
Maar daar was ik snel over uit. Het element heet "Goo" en ziet eruit als Luigi, dus... Gooigi!