Onderzoeksrapport van professor K. Wibus
Nu het me is gelukt om Gooigi de vorm van Luigi te laten aannemen en hij de Spookzuiger kan gebruiken, kan hij beginnen met het oefenen van spokenvangen! Maar waar kan hij dat het beste doen?
Ik mag niet vergeten dat als ik gebruik wil maken van de slijmgerelateerde talenten die Gooigi zo bijzonder maken, ik spookenergie nodig heb van buiten de Schaduwvallei. Dus als ik Gooigi ergens anders heen stuur, lost dat beide problemen op. Hij kan dan leren vechten tegen spoken én kan tegelijk spoken voor mij verzamelen! Hehehe!
De villa is een tijdje geleden verdwenen, dus Gooigi kon er niet echt naartoe lopen… maar dat probleem was makkelijk opgelost! Ik hoefde enkel de telepixelaar aan te passen om deze in staat te stellen verbinding te maken met het verleden. Heel eenvoudig! Hierna hoefde ik alleen maar contact op te nemen met mijzelf en Luigi in het verleden, hen om hulp te vragen en Gooigi naar hen toe te sturen!
Na een tijdje haalde ik Gooigi terug van zijn avontuur om zijn voortgang te bekijken en… het was gelukt!