Super Mario World: Super Mario Advance 2
Super Mario Advance 2. Dit spel is een perfecte bewerking van de Super Nintendo-klassieker Super Mario World, met echt álle geheime uitgangen en alle levels vol platformplezier.
Mario en Luigi plannen de perfecte vakantie op Dinosaur Island, maar alles gaat mis als ze erachter komen dat prinses Toadstool weer eens is ontvoerd door die verschrikkelijke Bowser. De galante loodgieters Mario en Luigi gaan uiteraard het fantastische avontuur aan om hun oude vriendin te redden. Daarvoor moeten ze Bowsers handlangers verslaan en een paar van de meest raadselachtige puzzels oplossen die ze ooit hebben gezien.
Spelers kunnen aan het begin van elk level kiezen of ze Mario of Luigi willen zijn. Mario is sneller dan zijn broer, en Luigi kan langer in de lucht zweven dan zijn mollige maat, wat iets nieuws is in de Super Mario Advance-versie.
Door power-ups te verzamelen krijgen de broers fantastische speciale eigenschappen. Er is een paddenstoel waardoor Mario groeit, een vuurbloem waarmee hij vuurballen kan afschieten en een veer die Mario van een cape voorziet. De cape kan worden gebruikt om vijanden te verslaan, maar ook om Mario voor een korte tijd te laten vliegen als er genoeg ruimte is voor een aanloop.
De broers kunnen blokkenbrekende draaisprongen uitvoeren en voorwerpen als schelpen en P-schakelaars meenemen. Met P-schakelaars kun je van blokken munten maken en andersom en dat biedt weer eindeloze mogelijkheden met lastige puzzels. Nog een leuke functie van het spel is de mogelijkheid om op Yoshi te rijden. Yoshi verscheen voor het eerst in de game Super Mario World. Als Mario of Luigi op Yoshi rijden, kan hun dinovriend vijanden opslokken, vuurballen uitspuwen en speciale voorwerpen meenemen.
Super Mario World zit barstensvol geheimen, zoals je wel gewend bent van Mario-spellen. Behalve de verborgen blokken en slingerplanten in de levels zijn er ook vaak geheime uitgangen die soms heel moeilijk te vinden zijn. Het vinden van deze geheime uitgangen is de enige manier om alle levels in het spel te verkennen.