In Donkey Kong 3 bestuur je nieuwkomer Stanley wiens broeikas is bezet door de vervelende aap en zwermen boze insecten.
Gewapend met een spuitbus moet je Donkey Kong naar boven duwen terwijl je Stanley's waardevolle bloemen beschermt tegen de insecten.