Sta op, stof jezelf af en bereid je voor op een nieuwe ronde, met een van de beroemdste vechtspelseries ter wereld. Super Street Fighter IV 3D Edition geeft je explosieve een-tegen-een gevechten in je handpalm, waarin elke klap hard en in stijl aankomt, dankzij de kracht van de Nintendo 3DS!
Sinds de Street Fighter-serie zijn debuut meer dan twee decennia geleden in de speelhallen maakte, heeft hij spelers in zijn greep gehouden met een combinatie van doordachte en fijn afgestelde gevechten, uitvergrote, tot de verbeelding sprekende personages en iconische speciale bewegingen. Super Street Fighter IV 3D Edition bouwt voort op deze traditie en voegt een keur aan nieuwe mogelijkheden toe. Dit maakt deze draagbare Street Fighter-belevenis een must voor fans van vechtspellen en onmiddellijk toegankelijk voor nieuwkomers.
Videospeliconen zoals Ryu, Ken en Chun Li keren terug, als onderdeel van een uitgebreide rolbezetting van 35 speelbare personages. Elke vechtersbaas of -bazin kent zijn of haar eigen benadering van de vechtkunsten. Kies je favoriete personage, ga het gevecht aan en bewerk je tegenstander met een combinatie van normale aanvallen, speciale bewegingen, supercombo's, ultracombo's en de op meerdere manieren te gebruiken focus-aanvallen. Ervaren spelers zullen natuurlijk hun geavanceerde bewegingen uitvoeren door middel van snelle knoppencombinaties, maar Super Street Fighter IV 3D Edition komt iedereen tegemoet door de mogelijkheid te bieden om moeilijke bewegingen uit te voeren met een tikje op het touchscreen.
De Nintendo 3DS tilt de Super Street Fighter IV-belevenis naar een nog hoger niveau: elke hadouken, sonic boom en spinning bird kick is te zien in adembenemend 3D! Kies uit de klassieke, zijwaartse weergave of een perspectief van over-de-schouder en zie hoe de vechtactie tot leven komt als nooit tevoren!
Naast de weelde aan mogelijkheden en spelstanden waar je in je eentje van kunt genieten, biedt Super Street Fighter IV 3D Edition tevens een veelvoud aan opties voor interactie en competitie met medespelers.
Vecht online, via de Nintendo Wi-Fi Connection en daag andere kemphanen van over de hele wereld uit. Hierbij verdien je tevens punten om je Battle Class op te waarderen. Als je online speelt, is het aan jou of je het tegen wie dan ook opneemt of alleen in het strijdperk wilt treden onder zekere voorwaarden. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om spelers uit te dagen die dezelfde besturingsconfiguratie als jij hebben ingesteld. Daarnaast kun je zelfs de gevechten van andere spelers volgen met de Channel LIVE!-toeschouwerstand.
Natuurlijk kun je ook iemand dichter bij je in de buurt uitdagen met de vele draadloze communicatiemogelijkheden van de Nintendo 3DS. Neem het op tegen een vriend die het spel zelf niet heeft via Download Play of maak gebruik van de volledige content van het spel tegen een andere Super Street Fighter IV 3D Edition-eigenaar in lokale draadloze wedstrijden.
En als zelfs dat nog niet genoeg een-tegen-een-vechtactie voor je is, is het goed te weten dat de strijd gewoon doorgaat, zelfs als je Nintendo 3DS in slaapstand staat! Dankzij de StreetPass-functionaliteit van het systeem, vinden er automatisch gevechten tussen jou en andere Nintendo 3DS-eigenaren plaats in het voorbijgaan op straat, met de compleet nieuwe Figure Collection-stand. Kies uit een reeks vrij te spelen beeldjes voor je perfecte vijfkoppige team en ontdek de eerstvolgende keer dat je je Nintendo 3DS opent of het de teams van andere spelers heeft verslagen, terwijl je buiten de deur was.