Dagboek
Het Dagboek houdt niet alleen bij welke games je hebt gespeeld, en hoe lang, het houdt ook bij hoeveel stappen je maakt terwijl je Nintendo 3DS-systeem in de slaapstand staat. Zo krijg je een onthullend inzicht in je activiteiten en gewoontes...
Zorg dat je flinke afstanden loopt om speelmunten te verdienen. Deze speelmunten kun je gebruiken in sommige games en applicaties als StreetPass Mii-park en AR-games om speciale voorwerpen of aanvullende content vrij te spelen. Je kunt per dag maximaal tien en in totaal maximaal 300 speelmunten verzamelen. In het HOME-menu kun je zien hoeveel speelmunten je verzameld hebt.
Je kunt een overzicht bekijken van alle software die je hebt gespeeld. Hierbij verschijnt ook hoe vaak en hoe lang je de software speelde. Op het touchscreen kun je door de pagina's scrollen waarop je software wordt getoond.
In de ranglijsten kun je zien hoelang je hebt gespeeld. Kun jij een nieuwe ontwikkeling in je speelgedrag waarnemen? Je kunt maximaal 256 verschillende softwaretitels registreren in het Dagboek.