Mario Party
Met meer dan 50 minigames is Mario Party een mega-spelcassette die uitpuilt van multiplayer plezier. Mario is niet de hele dag bezig met rondspringen en het van hier naar de maan schoppen van Bowser's achterste - hij is ook het grootste feestbeest dat op de aarde rondloopt. Kijk hoe Mario al zijn overwinningen viert, die hij gedurende de jaren heeft behaald in Mario Party. Een spel dat samen met alle vervolgen een uniek spel voor de N64 is, want het heeft enkele van de meest geweldige multiplayer spellen die het systeem te bieden heeft.
Mario Party is ontworpen voor 1 tot en met 4 spelers, maar het wordt pas echt een feest als je het met je vrienden speelt. De festiviteiten zijn gebaseerd op de bordspelvorm. Het beste bewijs is het feit dat spelers met een dobbelsteen moeten gooien om te bepalen hoeveel vakjes ze moeten opschuiven. De lol begint wanneer de spelers op verschillende vierkanten terechtkomen, want elk vakje bevat één van de meer dan vijftig verschillende minigames. Deze snelle competities bepalen wie munten en sterren gaat verdienen, en wie met lege handen naar huis gaat.
De minigames zijn over acht verschillende spelborden verspreid - waarvan sommige moeten worden ontsloten. Sommige van de spellen zetten elke man of prinses tegenover de anderen, sommige zijn twee tegen twee, en andere zijn zelfs drie tegen één. De spellen zijn eenvoudig en geweldig leuk om te spelen. Eén van de uitdagingen is vrijelijk gebaseerd op 'Simon Says', een andere behelst een twee tegen twee bobsleerace, en één waanzinnig spel dwingt een speler om over een touw te lopen, terwijl de andere drie hun best doen om hem of haar er vanaf te schudden. Er zijn behendigheidsspellen, racespellen, puzzelspellen - zo ongeveer alle soorten uitdagingen die je je kunt voorstellen.
Een groot deel van de feitelijke borden zijn bewegend, met verborgen gevaren en speciale uitdagingen die overal verspreid liggen. Mario, Luigi, Princess Peach, Donkey Kong, Bowser, Yoshi, en Wario zijn allemaal uitgenodigd op het feest, en elk personage heeft zijn of haar eigen spellenbord. Mario Party is leuk om alleen te spelen, maar om alles uit dit 'feest in een pak' te halen, kun je het het beste met drie vrienden spelen. Dit is absoluut het soort spel dat je wakker houdt tot ver voorbij de kleine uurtjes, dus misschien is het handig om nu alvast wat slaap in te halen.
WAARSCHUWING: Wees ervan bewust dat 5 van de minigames en het Mecha Fly Guy trainingsgebied in het Mario Party spel vereisen dat de spelers de Analoge Stick snel roteren om een vermeld doel te bereiken. Sommige personen kunnen huidirritatie zoals blaren ervaren, en/of schade aan de Analoge Stick veroorzaken, als ze de Analoge Stick met de handpalm roteren. Nintendo doet de aanbeveling dat de Analoge Stick met de duim wordt geroteerd, of dat deze tussen duim en wijsvinger wordt vastgehouden. Deze waarschuwing geldt niet voor het Mario Party 2 spel of het Mario Party 3 spel.