Call of Duty 4: Modern Warfare
De plicht roept! Het is tijd om een gevaarlijke vijand uit te schakelen in een explosieve en uiterst geheime missie. Call of Duty 4: Modern Warfare is een eerste-persoonsavonturenspel voor de Nintendo DS waarin je een commando speelt die zich in het heetst van de strijd bevindt. Koste wat kost moet jij de overwinning op het slagveld veilig stellen.
Je kruipt in de huid van zowel een Amerikaanse marinier als een Britse SAS-soldaat en je belandt middenin een filmische verhaallijn. Alleen door een arsenaal aan superkrachtige en technologisch zeer geavanceerde wapens onder de knie te krijgen kun jij de uitkomst van deze strijd beslissen.
Het controleren van je acties op het slagveld en het richten op de vijand wordt allemaal via het touchscreen gedaan. Om je omgeving te verkennen, sleep je simpelweg je stylus in de gewenste richting, en om door je vizier te kijken, tik je twee keer op het touchscreen.
Je hebt het touchscreen ook nodig om allerlei bijzondere handelingen uit te voeren, zoals het verbergen of ontmantelen van bommen, het inbreken in zwaarbeveiligde computersystemen, het afzoeken van de horizon met een verrekijker en nog veel meer. Door de indrukwekkende driedimensionale levels word je helemaal in het strijdgewoel ondergedompeld en de mogelijkheid om wapens af te vuren vanaf de achterkant van snel voortrazende voertuigen of laagvliegende helikopters zorgt ervoor dat je missies altijd vol actie zitten en erg gevarieerd zijn.
Call of Duty 4: Modern Warfare bevat tevens een uitgebreide stand voor meerdere spelers, waarin tot vier spelers het tegen elkaar op kunnen nemen in zeven unieke strijdperken. Of je nu in teams speelt of voor individuele gevechten kiest, de vier verschillende speltypes die via Multi-Card Play beschikbaar zijn zullen jouw kennis van moderne oorlogsvoering aan uitgebreide tests onderwerpen! Zelfs als je slechts één exemplaar van het spel tot je beschikking hebt, kun je tegen drie vrienden strijden via DS Download Play.