Call of Duty: World at War
De epische gevechten uit de tweede wereldoorlog verplaatsen zich naar de straten, of waar je je Nintendo DS ook maar mee naartoe neemt. Call of Duty: World at War voor de Nintendo DS bevat een enorme hoeveelheid content en gameplay, en verplaatst je waar en wanneer je maar wil naar het front.
Je speelt als een Amerikaanse marinier of Russische dienstplichtige in meer dan 20 missies in Europa en in de Pacific. De meedogenloze en grimmige chaos van deze gevechten dwingt je nauw samen te werken met je strijdmakkers om de heftigste en felste gevechten uit de oorlog te overleven. De veranderlijke actie houdt je op het puntje van je stoel, of je nu alleen speelt of tegen anderen strijdt via een locaal netwerk of de Nintendo Wi-Fi Connection.
Call of Duty: World at War is een First-person-shooter die je plaatst in het hart van de gevechten. Dankzij de soepele touchscreenbesturing vind je snel en intuïtief je weg over het slagveld en kun je zeer precies richten. Naast de strijd aan het front, kun je ook je technische vaardigheden beproeven in diverse oorlogsscenario’s. Dit zijn een soort minigames waarin je het touchscreen moet gebruiken om bijvoorbeeld berichten in morsecode te ontcijferen, mijnen te ontmantelen, een parachutesprong te laten slagen, de wonden van strijdmakkers te verzorgen en artilleriedekking te geven.
De Multiplayer-stand van Call of Duty: World at War biedt meer dan 10 plattegronden voor Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag en Hunter/Prey-gevechten. Spelers kunnen hun vrienden wanneer ze maar willen uitdagen voor een Multiplayer-gevecht, zowel via een locaal draadloos netwerk als via de Nintendo Wi-Fi Connection. Maximaal vier spelers kunnen met of tegen elkaar strijden, met toegang tot een breed assortiment wapentuig, waaronder geliefde machinegeweren als de MP44 en de Stengun.