Chrono Trigger
Deze kans om een ware klassieker te beleven mag je niet missen! Sluit je aan bij Crono en zijn vrienden en knok je een weg door de geschiedenis in een missie die je voorbij de grenzen van tijd en ruimte voert. Letterlijk. Je reist van de prehistorie tot het einde van de wereld in het legendarische Chrono Trigger dat speciaal voor de Nintendo DS opnieuw is gemaakt. Dit is de ultieme RPG-ervaring.
Het originele Chrono Trigger verscheen in 1995 voor de SNES. De game werd meteen al verwelkomd als één van de beste spellen in het genre, en geldt sindsdien als lichtend voorbeeld voor ‘hoe een goede game in elkaar hoort te steken’. De held van het verhaal is Crono – een gewone jongen die wordt meegesleurd in misschien wel het meest epische avontuur aller tijden. Hij moet de grenzen van ruimte en tijd overschrijden om de mensheid voor rampspoed te behoeden.
De gebeurtenissen worden in gang gezet door Crono’s jeugdvriendin Lucca – een meisje met een voorliefde voor machines. Tijdens een bazaar wordt hun vriendin Marle door zo’n machine per ongeluk terug in de tijd gestuurd. Hierdoor ontstaat een breuk in het tijdcontinuüm en begint een reeks waanzinnige gebeurtenissen. Crono zal tijdens zijn reizen allerlei nieuwe vrienden maken, en hij kan hun hulp goed gebruiken om de natuurlijke orde in het universum te herstellen.
Chrono Trigger gebruikt het Active Time Battle-systeem uit het origineel, maar dan verrijkt met diverse strategische mogelijkheden, voor de soepelste RPG-gevechtservaring die je je maar kunt wensen. Doordat het spel voor de Nintendo DS opnieuw is gemaakt, voelt de reis door de tijd weer helemaal fris en nieuw. Welkome vernieuwingen zijn bijvoorbeeld een extra kerker en de mogelijkheid om via draadloze communicatie tegen je vrienden te spelen! Door de weergave op twee schermen en touchscreen-besturing krijgt het spel qua beeld en besturing een nieuwe impuls, maar als je liever trouw blijft aan het origineel, kun je ook kiezen voor het speltype ‘classic’.