Dragon Quest: The Chapters of the Chosen
Dragon Quest: The Chapters of the Chosen is een remake van één van de best verkochte avonturenspellen ooit gemaakt, boordevol extra's. Nu kun je deze tijdloze klassieker voor het eerst in Europa beleven op je Nintendo DS.
Het spel is ontworpen en geschreven door Dragon Quest-maker Yuji Hori, die een meeslepend verhaal in een fantasiewereld neer heeft gezet. Gedurende vijf duidelijk verschillende hoofdstukken, die zich richten op de verhalen van een ongebruikelijk groepje helden, reis je over land, zee en door de lucht in een epische zoektocht om een groot kwaad te verslaan.
Onderweg ontmoet je en sluit je vriendschappen met een kleurrijke stoet aan figuren, ontworpen door de wereldberoemde striptekenaar Akira Toriyama (maker van de Dragon Ball-reeks).
Dit rijtje van talent van wereldformaat wordt afgemaakt door de beroemde componist en dirigent Koichi Sugiyama die een onvergetelijke soundtrack heeft gecreëerd. Deze muziek draagt ongelooflijk bij aan de sfeer van Dragon Quest, waardoor je helemaal kunt wegdromen in de unieke spelwereld.
Nieuw in deze versie van het spel is dat je in Dragon Quest: The Chapters of the Chosen de draadloze mogelijkheden van de Nintendo DS kunt benutten om reizigers die je in de 'echte' wereld ontmoet, uit te nodigen om langs te komen in je eigen grensstadje. Hierdoor verandert je tamme nederzetting in een levendige wereldstad.