EA Playground
Dankzij EA Playground hoef je geen kind meer te zijn om kinderspelletjes te spelen. Door dit spel wordt je DS een draagbare speeltuin vol traditionele balspelen, zoals trefbal en basketbal, maar ook spellen waarbij je geen contact hebt met je tegenstanders zoals hinkelen en insectenjacht. Daarnaast omvat het spel ook nog nieuwe spellen zoals Kicks, wat iets weg heeft van voetbal.
Je bestuurt de spellen via het touchscreen en de microfoon om uiteindelijk de kroon te bemachtigen die jou de koning van de speeltuin maakt! Om te winnen moet jij de allerbeste zijn in de verschillende spellen. Hoe goed ben jij in spitbal (een soort honkbal)? Ontdek het in de spitbal-uitdaging door in de ingebouwde microfoon te blazen. Bij een spelletje hinkelen spring jij van tegel naar tegel, waarbij je op het touchscreen in het juiste ritme meetikt.
Met maximaal drie vrienden kun je meedoen in een zogenaamde 'free-for-all-wedstrijd'. Als je tegen andere DS-bezitters speelt, kun je van elk spel zelf bepalen wat de regels zijn en wanneer iemand gewonnen heeft.