FIFA 11
1Krijg je maar geen genoeg van voetbal? Dan hebben we goed nieuws voor je. Dankzij FIFA 11 voor de Nintendo DS kun je nu meer dan 30 competities, 500 clubs en 15.000 spelers met je meenemen, waar je ook heen gaat!
Met dit elfde deel keert de FIFA-voetbalserie terug op de Nintendo DS, en het brengt een hele waslijst aan verbeteringen met zich mee die de draagbare voetbalervaring realistischer maken dan ooit. Door de verbeterde beeldkwaliteit zijn sterspelers direct te herkennen op het veld. Maar ook aan de rest van het spel is flink geschaafd: zo heb je nu beschikking over de kenmerkende balacties van de grootste voetbalsterren ter wereld. Geef haarscherpe, creatieve passes met Kaka en speel verdedigers dol met Wayne Rooney. Met wie je ook speelt, dankzij een kersverse verzameling vaardigheidsacties kun jij op iedere wedstrijd je eigen stempel drukken, door gebruik te maken van het uitgebreide aanbod aan nieuwe trucs en bewegingen.
Voor de ultieme ervaring van deze prachtige sport nodigt de Ultimate 11-stand je uit om het sterkste team ter wereld samen te stellen en ermee het veld te betreden tegen vrienden of computergestuurde tegenstanders. Je prestaties worden beloond met bronzen, zilveren en gouden Ultimate 11-kaarten, waarmee je nieuw talent aan je team kunt toevoegen en geavanceerde strategieën kunt uitdokteren. En als je van een speler af wilt, kun je die altijd proberen te verhandelen met een vriend die ook over FIFA 11 beschikt.
Door gebruik te maken van de Nintendo DSi-camerafunctie kun je voor het eerst nu ook zelf meedoen in het spel. Je hoeft alleen maar een foto van jezelf te maken en vervolgens toe te kijken hoe je je debuut maakt op het veld! Wie weet wordt je zelfgemaakte speler wel de ultieme vrijetrappenspecialist - iets wat er dankzij de toevoeging van de Set-Piece Creator alleen maar leuker op is geworden. Gebruik het touchscreen om maximaal vier vrijetrap- en hoekschopstrategieën te bedenken en op te slaan, en pas die vervolgens toe op sleutelmomenten in de wedstrijd. Je werk op het trainingsveld kan op het belangrijkste moment van het seizoen zomaar de doorslag blijken te geven!
Zoals iedere voetbalfan weet, zijn inzet en bezieling onmisbare ingrediënten voor de winst, maar zonder de juiste tactieken zal het niet zo'n storm lopen met de doelpunten. FIFA 11 voorziet in coachende tips die je helpen goed te plannen voor iedere wedstrijd en zonodig de tactieken aan te passen. Je mag voor elke wedstrijd een aantal scoutingrapporten verwachten, terwijl je in de rust wordt getrakteerd op handige tips over de sterke en zwakke punten van de tegenstander. Als je bereid bent om naar goede raad te luisteren, ben je moeilijker te verslaan!
Het voetbalfeest dat FIFA 11 heet is compleet met de optie om het online via de Nintendo Wi-Fi Connection of lokaal via DS Wireless Play tegen andere spelers op te nemen. Zijn je kennis van de vaardigheidsacties, je zelf samengestelde sterrenteam, trainingstactieken en coachervaring voldoende om de voetbalwereld te veroveren? Dat is namelijk wel het doel!
Stop een volledige voetbalwereld in je broekzak en ervaar de top- en dieptepunten en de onophoudelijke spanning van deze prachtige sport onderweg met FIFA 11 voor de Nintendo DS.