Fina Fantasy IV, een van de meest geliefde games aller tijden, keert op triomfantelijke wijze terug op de Nintendo DS. Met verbeterde 3D-beelden en een geremixte soundtrack was er nooit een beter moment om jezelf te verliezen in dit meeslepende meesterwerk.
Vier elementkristallen, bulkend van een ongelooflijke kracht, liggen verspreid door de wereld. Deze kracht brengt het koninkrijk Baron ertoe geweld en intimidatie in te zetten om ze te veroveren van zijn buurlanden. De zwarte ridder Cecil, aanvoerder van Barons elitetroepen, krijgt van zijn koning de opdracht om de kristallen te bemachtigen, maar begint al snel te twijfelen aan de motieven van zijn monarch. Overmand door schuldgevoelens over zijn acties, maar tegelijk doordrongen van loyaliteit jegens zijn land en persoonlijk eergevoel, besluit Cecil uiteindelijk het pad van duisternis en vernietiging te verlaten.
De koning barst uit in woede en beschuldigt Cecil van verraad, ontneemt hem zijn rang en stuurt hem op een missie om een mysterieus monster in de nabije mistvallei te verslaan. Voor Cecil is dit het begin van een reis vol uitdagingen, teleurstellingen, vriendschap, verlies en zelfontdekking.
Het spel dat het RPG-genre voor altijd veranderde met het Active Time Battle-systeem (ATB) is sterk vernieuwd, zonder zijn charme te verliezen. De mogelijkheden van de DS-hardware zorgen voor een diepere en rijkere ervaring, een perfecte aanvulling op het tijdloze verhaal van heldendaden, verraad, verlossing, liefde en magie.