Verdedig je positie aan de frontlijn van een oorlog die je leidinggevende kwaliteiten tot het uiterste zal testen! Heroes of Mana is een real-time strategiespel waarin jij als generaal je troepen naar de overwinning moet leiden. Heroes of Mana werd door de makers van Final Fantasy exclusief voor Nintendo DS ontwikkeld. Het avontuur voert je mee naar een fantastische wereld waarin je alleen kunt zegevieren als je zorgvuldige planning combineert met snel denkwerk.
Het spel begint met het verhaal van Roget en zijn kameraden; een groep soldaten uit het land Pedda die tijdens een verkenningsmissie uit de lucht worden geschoten. Als Roget en zijn teamgenoten erachter komen dat ze door hun eigen aanvoerders onder vuur werden genomen, breekt de strijd los. De laatste goede soldaten van het Pedda-leger moeten alles op alles zetten om de kwaadaardige plannen van hun eigen landgenoten te dwarsbomen.
Om te bewijzen dat je een groot strateeg bent, kun je je kwaliteiten op de proef stellen door tegen een vriend te strijden via Multi-Card Play. Het is ook mogelijk je tegenover de beste generaals ter wereld te bewijzen door online te strijden via de Nintendo Wi-Fi Connection. Verlies jezelf in een fantasiewereld waarin alleen de slimste en dapperste leiders zich helden mogen noemen.