Houd je van muziek? Het unieke nieuwe spel Jam with the Band helpt je je Nintendo DS te veranderen in een leuke, draagbare muziekmaker, waarmee je samen met je vrienden creatief aan de slag kunt.
Schrijf je eigen versie van bekende nummers en deel ze met andere spelers. Of sla aan het jammen, met een steeds groter wordende verzameling populaire liedjes. Ben je op zoek naar een unieke speelervaring, schroef dan het volume op en speel Jam with the Band!
Jam with the Band treedt in de voetsporen van een reeks populaire muziekspellen, zoals Rhythm Paradise en Wii Music. Het spel stelt je in staat om je van je creatieve kant te laten zien en je eigen nummers te schrijven in de muziek-editor van het spel, waarbij je op ieder spoor maximaal acht verschillende partijen uit een verzameling van meer dan 50 instrumenten kunt gebruiken, of melodieën kunt maken door in de ingebouwde microfoon van de Nintendo DS te neuriën.
Het spel is ontworpen om allerlei liefhebbers van muziek aan te spreken. De titel wordt geleverd met 50 voorgeïnstalleerde nummers en je zult er meer kunnen downloaden via de Nintendo Wi-Fi Connection. Je zult ook je eigen "versies" van deze nummers kunnen uploaden, zodat andere gebruikers ze kunnen downloaden. Via een speciale website kun je de nieuwste en populairste nummers zien die er beschikbaar zijn en ze zelfs een beoordeling geven.
Tokkel lekker op een gitaar, door met de stylus het touchscreen van je Nintendo DS aan te raken, of geef in de karaokestand je stembanden de vrijheid door gebruik te maken van de ingebouwde microfoon van de Nintendo DS. Het spel analyseert zelfs je zangstijl, zodat het het beste muziekgenre kan voorstellen om bij te zingen.
En waarom zou je alles voor jezelf houden? Met één exemplaar van het spel kunnen maximaal acht personen meedoen en samen jammen! Er is een verslavende uitdagingsstand waarbij je begint te spelen met vier knoppen, en vervolgens met acht en tien, of met de stylus en het touchscreen, om allerlei muzikale uitdagingen te voltooien.
Je kunt je Nintendo DS of Nintendo DSi ook op je Wii-systeem aansluiten, om het geluid van je Nintendo DS over de luidsprekers van het geluidssysteem van je televisie te sturen. Er kan een gratis Jam with the Band Live-kanaal worden gedownload op de Wii, zodat jij en maximaal zeven vrienden het geluid van jullie voltallige band uit één luidsprekerset horen komen! Maar dat is nog niet alles: je kunt de Nintendo Wi-Fi Connection gebruiken om gratis toegang te krijgen tot een selectie van originele liedjes om te downloaden, naast enkele producties van andere spelers en meerspelersessies.
Heb je altijd al uitgekeken naar je eigen simpele, creatieve en leuke muziekstudio op zakformaat? Jam with the Band weet de juiste snaar te raken!