Overlord Minions
De Minions zijn verduiveld schattige en o-zo-trouwe kwelwezentjes die slechts leven voor één ding: voldoen aan de wensen en grillen van hun slechte meester - jij! Er ligt een overvloed aan roofpartijen, plunderingen en ongein op je te wachten in de nare sprookjeswereld van Overlord voor de Nintendo DS. Geniet van een compleet nieuw verhaal en graphics en gameplay die zijn ontworpen om het beste uit het draagbare systeem te halen.
Waar je in eerdere Overlord-spellen de naamloze tiran bestuurde en via hem bevelen uitdeelde aan de minion-horde, werkt de actie nu een beetje anders. In Overlord Minions heb je direct controle over de Minions, via de stylus en het touchscreen, voor nog meer meeslepende puzzelactie. Je hebt leiding over een elite team van Minion-commando's, op het spoor van een sinistere bende drakenliefhebbers, de Kindred. Door elk van je Minions om de beurt te besturen, moet je je weg langs listige vallen en puzzels banen, en zorgen dat je troepen het onderspit niet delven.
Met vier verschillende soorten aan Minions om mee te spelen, zul je je hersenen aan het werk moeten zetten over de vraag wie het meest geschikt is voor een bepaalde taak. Brown Minions zijn je standaard vechtjassen en Blue Minions verdrinken niet als je ze door water stuurt. Red Minions zijn vuurbestendig en Green Minions kunnen gerust gifgas inademen en op sluipmissie's gestuurd worden. Kies een Minion met de stylus en tik dan de plek aan waar je hem naartoe wil laten hobbelen. Zwiep de stylus op een vijand en je team rept zich ernaartoe om hem af te tuigen. Bij het oplossen van puzzels zul je je mini-legertje vaak moeten opsplitsen en de unieke kenmerken van ieder type Minion in moeten zetten in belang van het hele team.
Overlord Minions is een intens puzzelspel dat met zijn tekenfilmachtige graphics en hilarische visuele grappen ook behoorlijk op je lachspieren zal werken. Leg de zweep over je elite Minion-manschappen en laat de chaos de vrije loop!