Pokémon Dash
Pikachu komt eraan, sneller dan een rennende Latios! De Pokémon Dash Grand Prix vindt plaats op verschillende Pokémon Islands, en er is één gele Pokémon vastbesloten om er met de hoofdprijs vandoor te gaan!
In Pokémon Dash gebruik je het touchscreen om je Pokémon naar de finishlijn te dirigeren. Je hoeft slechts met de stylus over het scherm te wrijven in de richting, waarin je je Pokémon wilt laten bewegen. Hoe sneller je over het scherm wrijft, des te sneller scheurt Pikachu het level door.
Je krijgt de race in een bovenaanzicht te zien en de verschillende circuits lopen door bossen en duinen. Je moet deze parkoersen onder de knie zien te krijgen en behendige Pokémon-rivalen verslaan. De races bestaan uit verschillende controlepunten. Je volgt de Dash Radar op het bovenste scherm om Pikachu naar de overwinning te sturen op het touchscreen. Met allerlei omgevingen die effect hebben op je voortgang, zoals moerassen, ijs en zand, moet je goed uitkijken waar je heen gaat. Zand vertraagt je, terwijl ijs de gewoonte heeft om glad te zijn.
Je racet in vijf verschillende Cups, elk met vijf verschillende parkoersen. Je kunt ook toegang verkrijgen tot een aantal volledig nieuwe banen in de vorm van de Pokémon die je hebt verzameld in je Pokémon-spellen voor de Game Boy Advance! Je hoeft slechts de spelcassettes van Pokémon Ruby & Sapphire of Pokémon FireRed & LeafGreen in de spelcassette-opening van je DS te steken, en de opgeslagen gegevens uit die spellen stellen je in staat om een volledig nieuwe Cup te creëren, waarin je vernielingen kunt aanrichten met je Dash.