Rabbids Go Home
Die oneerbiedige en ontoombare Rabbids staan op het punt om de Nintendo DS en Nintendo DSi onder de voet te lopen in een avontuurlijk puzzelspel, waarbij je jezelf op het hoofd krabt en tegelijkertijd pijn in je buik krijgt van het lachen. Het verhaal is gelijk aan dat van de Wii-versie, maar de speelwijze is compleet anders. In Rabbids Go Home besluiten de chaotische schepsels dat ze genoeg pret hebben beleefd op Aarde en dat ze terug moeten naar huis. En dat is de maan, geloven de Rabbids.
Rabbid-logica schrijft voor dat er maar één sukkelbestendige manier is om de reis te maken: een enorme toren bouwen van gestolen eigendommen en geleende stukken en brokken, en daar vervolgens op te klimmen. Dat kan niet mislukken, zou je denken. Maar er is één klein obstakel voor de Rabbids: de mens. Omdat ze nogal gehecht zijn aan hun spullen, kunnen mensen nog wel eens vijandig worden als deze gestolen worden door een rondrazend knaagdier in een op hol geslagen winkelwagentje. Daarom hebben ze een knokploeg opgericht met dappere Rabbid-jagers, de Verminators.
Het is jouw taak om het ziedende mensenvolk uit te dagen en zoveel mogelijk spullen te verzamelen, zodat je de toren steeds verder naar de maan toe kunt zien groeien. Hiervoor moet je 15 levels voltooien en 150 hersenkrakers oplossen, en dat in exotische plaatsen als Las Vegas, Miami en een enorme vuilstort. Je moet denken als een Rabbid en kettingreacties in gang zetten, om je doel te bereiken en al die prachtige spullen in handen te krijgen. Het komt overigens niet allemaal neer op denkwerk - dit zijn ten slotte de Rabbids: je hebt ook een snelle stylus en Rabbid-reacties nodig om de actie bij te kunnen benen.
Naast het hoofdverhaal zijn er bergen extra levels beschikbaar in de spelstand Challenge, waarin je specifieke doelen moet bereiken. Je kunt ook je eigen levels ontwerpen met de leveleditor, en ze delen met spelers overal ter wereld. Zo zit je dus nooit zonder pittige nieuwe uitdagingen. Als je moeite hebt met de oplossing van een puzzel, dan kun je zelfs de hulp inroepen van een vriend dankzij de co-op-functies via lokaal draadloos en de Nintendo Wi-Fi Connection.
Dus doe mee met de Rabbids en ga voor de maan, in een avontuur dat zijn weerga niet kent!