Rooms: The Main Building
Houd je stylus in de aanslag voor Rooms: The Main Building, een verraderlijk listig spel met honderd uitdagende puzzels waar zelfs de meest briljante spelers zich in kunnen vastbijten.
Het spel speelt zich af in 'Room Mansion', een duister en mysterieus huis met honderd uitdagende schuifpuzzels. In elke kamer en in elk level zul je je spelfiguur veilig naar de uitgang moeten leiden door panelen op een strategische manier te verschuiven, net als met een traditionele schuifpuzzel. Het spelfiguur kan van paneel naar paneel bewegen, maar alleen het paneel waar het figuurtje op staat kan worden verplaatst.
In deze parallelle wereld kun je een ongelofelijke hoeveelheid voorwerpen en apparaten gebruiken, waaronder telefoons, die je van de ene naar de andere kant van de kamer teleporteren, en explosieven om muren en andere obstakels op te blazen. Maar pas goed op, want sommige kamers zijn gevuld met water, en moeten eerst worden leeggepompt!
Je zult al je mentale vermogens nodig hebben om de levels te doorlopen, en de vier gouden puzzelstukken te verdienen waarmee je naar huis terug kunt keren. Perfectionisten kunnen bovendien proberen om het achtergrondbeeld als een legpuzzel in elkaar te passen, voordat ze de uitgang doorgaan. En als je onderweg een beetje hulp nodig hebt, is dat helemaal niet erg. Mr Book schiet je als gids te hulp. Hij laat zien hoe je in kamers kunt bewegen, en hoe je voorwerpen het best kunt gebruiken om te ontsnappen.