The Sims 2
Welkom in Strangetown! Voorzien van een volledig gerenderde 3D-wereld, volledig vrije gameplay en de mogelijkheid om draadloos personages te ruilen of mini-games te spelen met je vrienden, is dit vervolg op De Sims een game die je compleet onderdompelt in een gloednieuwe virtuele wereld. Zelfs normaalgesproken suffe klusjes zoals de vieze vloer van een hotel schoonmaken worden in De Sims 2 een gezellige bedoening. Maar er is natuurlijk veel meer te doen: bezoek mooie musea of leef je uit in een kroeg of discotheek. In Strangetown kan vanalles gebeuren - zo zou een tochtje door de woestijn wel eens een ontmoeting met bizarre buitenaardse wezens kunnen opleveren. Met de vele spelopties die op compleet nieuwe wijze gebruikmaken van zowel het Touch Screen als de microfoon, is De Sims 2 een unieke game die de Nintendo DS eer aandoet. Je kunt zelfs je eigen geluiden opnemen en die vervolgens in zelfgemaakte muziekjes plaatsen om er vervolgens spelmuziek van te maken die alleen in jouw versie te horen is! Die creatieve vrijheid strekt zich ook uit naar het ontwerp van je eigen Sim: bepaal zelf het geslacht en de kledingstijl, maar ook het gezicht van je virtuele avatar. In De Sims 2 bepaal jij hoe er gespeeld wordt!