1080º: Avalanche
Voor fans van het Nintendo 64 spel en voor wie de serie nieuw is, komt nu 1080º: Avalanche - de meest spannende snowboard-ervaring in de wereld van spellen! 1080º: Avalanche brengt zijn unieke traditie van authentieke 3-D snowboard-actie naar Nintendo GameCube, en garandeert dat tevredenheid als een sneeuwbal zal groeien wanneer je meester wordt over snowboard-mechanica en een compleet nieuw trucsysteem, samen met vloeiende besturing die het gevoel versterken over verse poedersneeuw te glijden. Vele van je favoriete boarders van de originele 1080º Snowboarding komen terug in 1080º: Avalanche - inclusief Kensuke met zijn goede balans, de technische meester Rob, en de onwaarschijnlijk snelle Dion. Ze kunnen allemaal sprongen uitvoeren, lang in de lucht blijven en gedraaide combinaties voltooien - maar denk er om, een potentieel indrukwekkende stunt kan gemakkelijk leiden tot een boardsplijtende ramp. Gebracht bij jou door hetzelfde team dat de spetterend realistische Wave Race: Blue Storm ontwikkelde. Dit snowboarding epos blijkt net zo onderdompelend te zijn als zijn waterige tegenhanger. Terwijl je de berghellingen afsnelt, zullen verrassende lawines, rotsverschuivingen en variërende weersomstandigheden je boarden beïnvloeden, en misschien ongeziene paden openen. Magnifiek spul. Het landschap is simpelweg geweldig - wouden vol met bomen die lijken te schitteren door de poedersneeuw die de takken bedekt, houten hutten met glazen ramen waar je doorheen kunt razen op je zoektocht naar de perfecte lijn en wanneer je aan de onderkant van de berg aankomt, een toenemend aantal 'burgerlijke' skiërs die een menselijk woud van gevaar vormen. Geen ander spel biedt zo'n volkomen realistische indruk van glijden over het poeder als 1080º: Avalanche - het is een winters wonderland van extreme sportvoortreffelijkheid, en het is alleen voor Nintendo GameCube.