Dit is een twin-stick shooter in arcadestijl die zich afspeelt in een kleurrijk sci-fi-universum. Junior Constable Cactus reageert op een noodoproep en strandt op een beschadigd ruimtevrachtschip dat wordt aangevallen door zijn eigen robotwerkers.
In Assault Android Cactus+ heb je geen levens maar een leeglopende batterij. Je wordt daardoor uitgedaagd om sneller te denken en te schieten. Bestorm een leger van omgebouwde robots in transformerende levels en beleef grootse confrontaties met eindbazen.