Kruz is een keizerlijke soldaat die een leugen heeft ontdekt achter een missie om het Rebellenleger te onderdrukken. Voortbordurend op de nalatenschap van een gevallen kameraad, loopt hij over van het keizerlijke leger en sluit hij zich aan bij de onafhankelijke mobiele eenheid Chroomwolf van de Vrijheidsstrijders om wraak, boetedoening, gerechtigheid en idealen te zoeken... Wat zal de brigade van de Chroomwolf aan het einde van hun reis aantreffen?