Iro Hero is een verticale schietgame met prachtige pixelgraphics, geïnspireerd door vele klassiekers. In negen levels boordevol actie biedt Iro Hero een frisse benadering van het populaire gametype, met interactieve levelelementen, kleurenzones, reflecterende oppervlakten en nog veel meer.
Neem het op tegen tien verschillende soorten vijanden met wel 100 verschillende gedragspatronen en versla tien eindbazen die doen denken aan de oude arcadegames. Speel speciale vaardigheden vrij om je te helpen dat ene genadeschot af te vuren of te ontsnappen uit benarde situaties.
Het is het jaar 2306. Een eeuw nadat Nyagu de mensheid heeft geleerd om elektriciteit op te wekken vanuit zichzelf, zijn bedrijven begonnen met het uitbuiten van mensen door ze in boerderijen te stoppen om stroom te produceren. Wat ooit een geschenk was, is een vloek geworden: mensen zijn gereduceerd tot niets meer dan een stroombron... Wanneer zijn eigen moeder in een van deze boerderijen sterft, realiseert Iro zich dat hij de macht heeft om dit te veranderen.