Neva is een emotioneel beladen actie-avontuur van het visionaire team achter het veelgeprezen GRIS.
Neva vertelt het verhaal van Alba, een jonge vrouw die na een traumatische ontmoeting met duistere krachten gebonden is aan een geheimzinnige wolf. Samen vertrekken ze op een gevaarlijke reis door een wat vroeger een mooie wereld was maar die nu langzaam om hen heen vergaat.
Na verloop van tijd evolueert hun relatie, Ze leren samen te werken en elkaar te helpen om steeds gevaarlijkere situaties te trotseren. De wolf groeit van een rebelse welp op tot een indrukwekkende, volwassen wolf die zijn eigen identiteit wil ontwikkelen. Daarbij worden Alba's liefde en hun toewijding aan elkaar op de proef gesteld.
Terwijl ze dreigen overweldigd te worden door de vervloekte wereld, doen Alba en haar dappere metgezel er alles aan om samen te overleven en een nieuw thuis te creëren.