Donkey Kong is ontvoerd door de gemene Kaptain K. Rool en als losgeld eist hij DK’s bananenvoorraad. Maar er is natuurlijk geen haar op de hoofden van de Kongs die eraan denkt om zo snel op te geven!
In dit vervolg, in piratenstijl, op het populaire Donkey Kong Country leid je Diddy en Dixie Kong door acht woeste locaties vol met komische actie op het met Kremlings bezaaide Crocodile Isle.
Ontdek geheimen, leer nieuwe vaardigheden, ontmoet nieuwe leden van de familie Kong en speel als een van de nieuwe dierenvrienden zoals Squitter de spin en Rattly de ratelslang.