De 31ste eeuw breekt aan, en de wetenschap en technologie zijn dusdanig gevorderd dat de mens de perfectie nadert: geen oorlog, geen armoede en geen conflicten. Met niets om zich zorgen over te maken lijkt de mens voorbestemd om eeuwig in harmonie samen te leven; maar wat als de Aarde zou worden aangevallen? In deze eeuw weten mensen niet meer hoe ze om moeten gaan met problemen en conflicten en verloren ze volledig hun overlevingsinstincten. Om dit probleem te verhelpen kwam de Verenigde Overheid der Aarde met een oorlogssimulator. Na enkele verschrikkelijke systeemfouten werden de ontwikkelaars opgesloten in hun eigen creatie. Nu is het aan jou en twee dappere kameraden om het Gain Ground systeem binnen te gaan, je medemensen te redden en het systeem te vernietigen. Je zal al vechtend door verschillende periodes in de geschiedenis reizen. Herinner je overlevingsinstincten, of simpeler nog: overleef!