In Whispering Willows kruip je in de huid van Elena, een vastberaden meid met de bijzondere gave om haar geest buiten haar lichaam te laten treden.
In haar spookachtige vorm kan Elena contact leggen met de welgezinde geesten en de boosaardige schimmen die ronddwalen binnen de muren van de sinistere Willows Mansion. Deze verloren zielen, gevangen in tijd en ruimte, bewaren de geheimen die Elena nodig zal hebben om haar weg te vinden door het angstaanjagende oude landhuis. Spelers moeten gebruikmaken van Elena’s tastbare en ontastbare vormen om obstakels te overwinnen, raadsels van de enigmatische verschijningen op te lossen, en om Elena’s verdwenen vader terug te vinden.