Bleach: Shattered Blade
Maak je klaar voor de strijd en bewijs dat je een ware krijger bent in Bleach: Shattered Blade. De grootschalige animeserie komt werkelijk tot leven op de Wii. Je kunt maar liefst 32 unieke personages besturen en je vecht tegen bovennatuurlijke tegenstanders in spannende zwaardgevechten.
Bleach: Shattered Blade is net zo snel, wild en stijlvol als de originele anime-tv-serie. De focus ligt op het verhaal van de 15-jarige Ichigo Kurosaki en zijn vrienden, die proberen de brokstukken van het eeuwenoude Sokyoku-zwaard te verzamelen en zo een doorgang naar hun eigen wereld te openen.
Gedurende de zwaardgevechten van Bleach: Shattered Blade kun je vernietigende aanvallen uitvoeren met behulp van de Wii-afstandsbediening. Zo zul je zwiepen, hakken en je tegenstander bespringen alsof je een echt Zanpaku-to-zwaard bezit. Door horizontaal of verticaal met de Wii-afstandsbediening te bewegen voer je allerlei gevechtsacties uit. Daarnaast zorgt het uitvoeren van Combo's en Critical Attacks door de A- of B-knop ingedrukt te houden voor het opladen van de zogenaamde Spiritual Power-meter van je personage. Je komt dan in de Bankai-toestand, wat je in staat stelt om maximale schade toe te brengen. Zorg alleen wel dat je niet buiten adem raakt door al te vurig aan te vallen!
Je loodst je uitverkoren krijger over het strijdveld met de richtingsstick op de Nunchuk en je weert vijandelijke aanvallen af met de Z-knop. Hoe meer rivalen je verslaat, hoe meer 'Kan' je verdient. Met deze 'Kan' kun je kleding, geluidseffecten en nieuwe personages aanschaffen in de Urahara-winkel.
Naast de actievolle Versus-stand is er ook een Story-stand. Deze verrijkt de gevechten van Bleach: Shattered Blade met een intrigerende plotlijn. Deze verandert afhankelijk van het personage waarmee je speelt. In het begin kies je uit drie personages, waarna je er nog vijf vrij kunt spelen. Gaandeweg krijg je unieke inzichten in de ongelooflijke wereld van Bleach. Dus kies je krijger en duik halsoverkop de strijd in met Bleach: Shattered Blade voor de Wii.