Het volgende hoofdstuk in de bejubelde Tweede Wereldoorlog-serie plaatst je in de modderige soldatenlaarzen van de Amerikaanse, Britse, Canadese en Poolse soldaten in een van de belangrijkste geallieerdencampagnes in de hele oorlog: de Landing in Normandië.
Via een adembenemende serie van filmische actiescènes word je van het ene gevecht naar het andere gesleept op weg naar je ultieme doel: de bevrijding van Parijs - daarmee de geallieerden een stap dichter bij Berlijn en bij de overwinning brengend.
Met de unieke besturing die de Wii-afstandsbediening biedt, is het mogelijk om gevechten van man-tot-man te voeren. Zo kun je bijvoorbeeld het wapen van je tegenstander uit zijn hand wringen en hem met de kolf van je geweer uit de weg duwen. Je kunt daarnaast het vizier van je geweer scherpstellen door als een echte sluipschutter de controllers omhoog te brengen tot ooghoogte, granaten gooien door een werpbeweging te maken met de Nunchuk en zelfs voertuigen besturen door het wiel op het scherm met je handen rond te draaien.