Gitaar virtuozen gebruiken de term 'shredding' voor hun supersnelle solos in rockliedjes waarin ze los gaan met arpeggio's, misbruik maken van de tremolo, legato en de triller; ze klinken allemaal fantastisch in rocknummers. Guitar Hero: Warriors of Rock van Activision voor Wii is een muzikaal ritme-actiespel speciaal ontworpen om de 'shredder' in je los te laten..
Met meer dan 90 nummers op één schijf, waaronder hits van KISS, Slipknot, Queen, Megadeath en Black Sabbath, zijn er genoeg uitdagende keuzes voor iedereen. De nummers van dit spel zijn misschien wel uitgekozen vanwege hun extreme gitaargebruik, maar je kunt ook gewoon nog los gaan als excentrieke zanger, hard meppende drummer, relaxte bassist of populaire gitarist. Wat voor rol je ook kiest, het is allemaal een kwestie van oppakken en spelen maar. Met de microfoon in de hand zing je mee, waarbij je toonhoogte gelijk moet zijn als weergegeven op je tv. Drummers, gitaristen en bassisten moeten juist de gekleurde knoppen van hun instrument op het juiste moment raken op het ritme van de gekleurde markeringen op het scherm. Zo simpel kan het zijn, tenminste in het begin, maar wanneer je een echte expert wilt worden, wordt het een ander verhaal - maar dat hoort allemaal bij een harde dag rocken!
Guitar Hero: Warriors of Rock is het eerste spel in deze spelreeks met een Quest-spelstand, een verhaal dat verteld wordt door KISS voorman Gene Simmons. Net als de metal-albumhoezen van weleer zal de quest spelstand je meesleuren in een onvergetelijke en niet te evenaren verhaal. De Demigod of Rock is gevangen genomen en in steen veranderd door een verschrikkelijke zielloze robot genaamd The Beast. Zijn hulpkreet gaat door tijd en ruimte naar alle helden die hard genoeg kunnen rocken om hem vrij te spelen en de muziek te redden. Jij speelt de rol van één van de geliefde Guitar Hero personages (zoals Axel Steel, Lars Ümlaüt en Pandorra), maar dit keer heeft ieder personage een speciale kracht die tot uiting komt wanneer je hun 'Warrior' gedaante vrij speelt: een fysieke verandering die nog harder dan gebruikelijk rockt. In sommige gevallen zullen deze krachten je score tot een ongelofelijke hoogte doen stijgen, maar in andere gevallen kunnen ze je redden van de afgang. Tijdens je avontuur zul je andere strijders rekruteren om samen op evenementen te spelen zoals het reeds gesloten punkoord CBGBs in New York tot de gevaarlijke magma rivieren van valse rock waar je het zult opnemen tegen The Beast.
Als je even bij wilt komen van deze epische queeste kun je in dit spel ook de uitgebreidere versies spelen van de spelstanden uit eerdere titels. Party Play is weer van de partij en biedt je wederom de mogelijkheid om wanneer jij het wilt mee te doen. Quickplay+ biedt je 13 unieke uitdagingen voor elk nummer in het spel (ook voor de nummers die je gedownload hebt). Met het volbrengen van deze uitdagingen verdien je sterren en speel je accessoires, personages en nog veel meer vrij. Vergeet niet dat het spel geschikt is voor elke combinatie van 4 instrumenten. Dus je kunt in je eentje een beetje pingelen, met 4 vrienden samen oefenen of zelfs met 7 andere rockers online via Nintendo Wi-Fi Connection het tegen elkaar opnemen.
Zelfs de Roadie-spelstand is uitgebreid zodat nu 8 personen het tegelijkertijd kunnen uitvechten - het is daarbij mogelijk dat 4 Wii-rockers samenwerken met elk een eigen Nintendo DS roadie. Nu kunnen zelfs bassisten en drummers een roadie hebben net als gitaristen! Je kunt andere rockers uitdagen terwijl je inhuurkrachten achter de schermen hun optreden saboteren. Je maatje kan optreden als setlist manager en het volgende nummer voor je kiezen of jij en je roadie werken samen om de hoogst mogelijke score te behalen. Dat is pas echt teamwork.
Laat de shredder in je los en er zal in jouw huiskamer gerockt worden met Guitar Hero: Warriors of Rock op de Wii.