Naruto: Clash of Ninja Revolution – European Version
Sommige ninja’s zijn verschrikkelijk snel en anderen beheersen verbazingwekkende technieken, maar om hogerop te komen en tot de ninja-elite door te dringen moet je beide tot in de perfectie beheersen. Heb jij de snelheid en de techniek om met kop en schouders boven de rest uit te steken?
In Naruto: Clash of Ninja Revolution – European Version beland je midden in de uit de televisieserie bekende verhaallijn rondom het Chunin Exam (Chunin-examen). In deze verhaallijn wordt het conflict tussen de dorpjes Hidden Leaf en Hidden Sand verder uitgediept. Tijdens het examen zul je je moeten meten met andere Chunin-kandidaten - die soms weinig goeds in de zin hebben - in de hoop dat je indruk kunt maken op de jury. De jury bepaalt namelijk welke ninja de Chunin-rang zal bereiken.
Welke besturingsmethode je ook gebruikt, je zult ongetwijfeld overdonderd worden door de scherpe, tekenfilmachtige beelden. Niet alleen zien de personages er perfect uit, maar ook de strijdperken lijken verbazingwekkend goed op die uit de tekenfilmserie. Sommige personages uit de televisieserie maken voor het eerst hun opwachting in de Naruto: Clash of Ninja-serie en je zult ze vrijspelen door de verhaalstand te doorlopen. Een andere innovatie is de mogelijkheid om tijdens een gevecht de actie naar een andere omgeving te verplaatsen door een krachtige aanval uit te voeren in de buurt van de arenagrens: een unicum in de Naruto-serie.
Voeg aan al deze gevechtsactie de minigames toe, inclusief eentje waarin je met Shuriken gooit, en je kunt je voorbereiden op een unieke Naruto-belevenis!
Naruto Uzumaki
Naruto wil Hokage worden, en zijn gedrevenheid om dit ultieme doel te bereiken is zijn sterkste punt. Omdat de kracht van de negenstaartige vos in zijn lichaam is verzegeld, hebben de meeste dorpelingen in zijn kindertijd al afstand van hem genomen. Jarenlang had hij geen idee van wie hij werkelijk was, maar met de formidabele kracht in zijn lichaam zou hij de allersterkste Hokage kunnen worden. Naruto geeft af en toe blijk van een briljante geest en is dus een Genin om in de gaten te houden.
Sasuke Uchiha
Sasuke is een afstammeling van de Uchiha-clan die over zowel talent als technische kwaliteiten beschikt. Getekend door de slachting van zijn clan, kiest Sasuke ervoor om alleen te strijden en zijn gevoelens voor zich te houden. Ondertussen raast het bloed van de Uchiha door zijn aderen. Sasuke kan diverse gevorderde technieken gebruiken en leert zelfs nieuwe als hij genoeg ervaring heeft opgedaan. Hij verlangt kracht, en zal het krijgen.
Sakura is uitzonderlijk intelligent en het enige meisje in Team Kakashi. Haar uiterlijk doet vermoeden dat ze meer geïnteresseerd is in romantiek dan in oefenen, maar feitelijk beschikt ze over een diep begrip van de ninja-weg. Ze heeft een sterk gevoel van verantwoordelijkheid, en de hersenen om haar doelen te bereiken.
Kakashi is één van de sterkste Ninja’s in het dorp. Hij is de leider van Squad 7 en wordt ook wel de “Copy Ninja” genoemd. Onder zijn hoede gaan de Genin snel vooruit. Dankzij zijn even mysterieuze als ontzagwekkende Sharingan-kracht, is zijn naam bekend in vele landen. Zijn leerlingen Naruto, Sasuke en Sakura hebben veel te danken aan zijn oog voor detail.
Naruto: Clash of Ninja Revolution geeft optimale controle over alle Ninja-krachten met de controller van jouw keuze. Je kunt gebruik maken van onder andere de Wii-afstandsbediening, de Traditionele Controller en een GameCube-controller om te laten zien wat je kunt!
Er is echter geen beter instrument om tijdens het examen uit te blinken dan de Nunchuk. We hebben het dan wel over de Controller en niet het martial arts-wapen waar hij naar vernoemd is. De besturing met Wii-afstandsbediening en Nunchuk geeft je net dat beetje extra.
Tijdens een gevecht heb je de kans om je geheime technieken met extra kracht uit te voeren als je de Nunchuk gebruikt. Zodra je personage een geheime techniek uitvoert, moet je de bewegingen op het scherm nadoen. Lukt je dat, dan wordt je techniek krachtiger en verwoestender.
Je kunt je een weg door het verhaal van de Mission Mode knokken, of je vrienden een pak slaag geven in de multiplayer-stand. Soms echter, heeft ook een Ninja behoefte aan wat training, en dan komen de diverse minigames van deze eerste Naturo-game op de Wii goed van pas!