Er was eens, lang geleden, een tirannieke tiener op de Wii die samen met zijn trouwe troep volgelingen besloot om een meedogenloze golf van vernietiging los te laten op alles en iedereen. Gewoon omdat ze dat konden... Als je op zoek bent naar een verhaaltje voor het slapen gaan, zit je verkeerd. Aan de traditionele sprookjeswereld van gemene heksen, grote boze wolven en speculaasmannetjes wordt een duistere en absoluut grappige draai gegeven, wanneer Overlord Dark Legend arriveert met een volledig nieuw verhaal, nieuwe beelden en een nieuwe spelervaring, exclusief ontwikkeld voor de Wii.
Je speelt de genoemde tiran die besluit zijn tienerleed te vergeten door de lokale sprookjesgemeenschap te terroriseren vanuit zijn basis op Castle Gromgard. Maar je kunt niet roekeloos aan het roven en plunderen slaan en andere misdaden begaan zonder de kundige hulp van je volgelingen. Ze zijn afwisselend schattig en ronduit slecht, en werpen zich op als je betrouwbare hulpjes bij je vernielingstocht. Richt met de Wii-afstandsbediening om ze op een nabijgelegen dorp af te sturen en verderf te laten zaaien of grijp er eentje vast en schud hem door elkaar tot hij is veranderd in een snaterende en zeer explosieve dreiging voor iedereen die gek genoeg is om erbij in de buurt te komen.
Met prachtige, zeer gedetailleerde beelden en een script dat zo grappig is dat je er hardop om moet lachen, is de zoektocht naar macht en pure, hersenloze vernieling nog nooit zo leuk geweest. Dus pak je Wii-afstandsbediening, roep je volgelingen bijeen en neem de lokale sprookjesbevolking te grazen. Maar pas op voor die speculaasmannetjes...