Elk seizoen is er weer nieuwe hoop, de kans op succes en de belofte dat alles beter wordt op het veld. Het legendarische Pro Evolution Soccer brengt het aanstekelijke enthousiasme van voetbalfans van over de hele wereld terug naar Wii. In 2011 heeft het spel meer te bieden dan ooit.
In PES 2011 - Pro Evolution Soccer neem je opnieuw de controle over de grootste voetbalsterren en doe je mee aan talloze uitdagende speltypen. Of het nu gaat om vrienden tacklen in een snel potje of de roem van de UEFA Champions League, met PES 2011 kan elke voetbalfan uit de voeten.
In de 2011-versie heb je voor aanvang van de wedstrijd opnieuw de keuze uit twee verschillende besturingsmethoden. De spelers kunnen de Wii-afstandsbediening en de Nunchuk gebruiken voor extra veel vrijheid en creativiteit. Met de ene hand richten ze op spelers om over te spelen en om van de verdediging los te breken, en met de andere hand besturen ze de man aan de bal. Maar de liefhebbers van een klassieke besturing kunnen altijd nog de Classic Controller gebruiken.
En als er onenigheid is over welke besturingsmethode beter is, dan kun je in PES 2011 dit geschil uitvechten door een wedstrijd tegen elkaar te spelen met verschillende controllerinstellingen, zowel online als offline.
Ook online spelen via de Nintendo Wi-Fi Connection is weer mogelijk. De internationale vetes kunnen uitgevochten worden met veel nieuwe bewegingen op de grasmat. De onderlinge strijd laait dit jaar hoger op dan ooit.
PES 2011 biedt veel meer controle over de spelers, met een flexibel dribbelsysteem dat ingewikkelde draaien en kapbewegingen met de bal aan de voet mogelijk maakt. Ook kun je nieuwe schijnbewegingen en vaardigheden leren, en elke speler heeft extra kenmerken op het veld die in verband staan met zijn vaardigheidscijfers. De realistischer spelersmodellen en animaties brengen deze nieuwe spelmechanismen prachtig tot leven. Deze keer kun je zelfs sommige voetbalsterren voor de aftrap hun volkslied zien zingen.
PES 2011 is een waar voetbalfeest: je kunt nu naast de UEFA Champions League en de Master League ook in de Zuid-Amerikaanse Copa Libertadores spelen. Het borduurt verder op de kwaliteit van de succesvolle serie en voegt nieuwe eigenschappen toe die het spel veranderen en elke voetbalfan doen kwijlen.