Pirates vs Ninjas Dodgeball
Het is de vraag die families heeft verdeeld en van beste vrienden de grootste vijanden heeft gemaakt: wie zou een gevecht winnen, piraten of ninja's? Deze twee dodelijke aartsrivalen hebben elkaar door de eeuwen heen bevochten met hand en tand, nunchuck en sabel, werpster en papegaai. Maar er is maar een manier om voor eens en altijd een punt te zetten achter deze vraag: laat de twee bloeddorstige vijanden het tegen elkaar opnemen in de ultieme sport... Trefbal!
In Pirates vs Ninjas Dodgebal krijg je de kans om partij te kiezen, in een epische strijd om achter het antwoord te komen. Je kunt dit keer niet rustig vanaf de zijlijn toekijken. Als je een fan bent van piraten wordt het hoog tijd om die tragische, zwartgeklede landrotten te kielhalen. Als je je aansluit bij Team Ninja kun je je oosterse vechttechnieken gebruiken om die ongeschoren plunderaars een onvergetelijk lesje te leren in de dodelijke kunsten van een huurmoordenaar.
Bestuur een van de teams en gebruik je speciale gevechtstechnieken om je tegenstanders vernietigende klappen toe te brengen. Je kunt je vrij bewegen in de acht gedetailleerde velden, de bal pakken en je tegenstanders sterren laten zien met welgemikte worpen. Je leert speciale bewegingen te maken en kunt allerlei wapens gebruiken. Zo blijft de actie snel en furieus! Maar geen zorgen als je toch liever een wat traditioneler potje trefbal speelt. Er is ook een stand waarin je het normale trefbal kunt spelen.
Met in totaal zeven teams kun je af en toe even afstand nemen van het aloude piraten-of-ninja's-vraagstuk. Je kunt ook spelen met andere woeste en grappige teams, zoals robots, zombies en buitenaardse wezens. Elk team heeft zijn eigen unieke tactieken en strategieën. Deze verbeterde versie voor Wii bevat verschillende standen voor één speler, waaronder een Story Mode, Exhibition en Challenge Modes. De spanning bereikt een nieuw hoogtepunt in de multiplayer-standen. Tot vier spelers kunnen samen spelen in de Co-Op Mode of het in twee teams tegen elkaar opnemen in de Versus Mode.