Rock Band 2
Iedereen die verlangt naar een kalme en ingetogen opvoering van vredige kamermuziek: zorg dat de deur niet tegen je achterste slaat, wanneer je naar buiten gaat. Ben je er nog? Maak dan je borst maar nat voor het betere werk! Jeuken je handen om hemelse gitaarriffs, dreunende drums en pompende bassen door de kamer te slingeren, sta dan op en laat je gelden: Rock Band 2 is gearriveerd op de Wii. Speel alleen of met maximaal drie vrienden als drummer, bassist, gitarist of zanger in je eigen superband.
De disk bevat 84 geweldige nummers van legendes als AC/DC, Judas Priest en The Grateful Dead, underground-iconen als Sonic Youth, Dinosaur Jr. en Bikini Kill en gretig jong talent als Paramore, Silversun Pickups en Interpol. Dit spel rockt van begin tot eind, en als je dorst niet wordt gelest door de nummers die op de disk staan, dan zijn er online nog eens 20 gratis titels te downloaden en honderden andere nummers beschikbaar in de muziekwinkel van Rock Band.
Rock Band 2 heeft wereldwijd miljoenen fans. Het spel zet Harmonix' revolutie in de wereld van ritme-actiespellen voort. Als de stippen in beeld de gekleurde gaten bereiken, moet je op de gelijk gekleurde knoppen van de controller drukken. Dat is razend simpel om op te pikken, maar extreem moeilijk om te perfectioneren. Iedere speler in je band kan zijn eigen moeilijkheidsgraad kiezen. Zo kunnen relatieve nieuwkomers meespelen met de band, zonder dat ze van de wijs raken, als de veteranen hun snarenhalzen in vuur en vlam zetten. Dankzij de verschillende moeilijkheidsgraden is er altijd iets lastigers en ingewikkelders beschikbaar, als je gelooft dat je het aan kunt - maar denk maar niet dat je ongestraft kunt opscheppen dat je de beste bent, als je jezelf niet weet te bewijzen. Mis een paar noten of sla de verkeerde toon aan, en je belandt aan de zijlijn. Je mag dan voor de rest van het nummer niet meer meespelen, tenzij je vaardige bandleden hun 'Overdrive'-bonus opbouwen en ervoor kiezen om je weer het podium op te spelen met een krachtig staaltje pure rock. Dus je kunt maar beter proberen je bandmaatjes te vriend te houden. Maar als je gewoon wat wilt jammen, zonder druk of zorgen dat iemand uitvalt, kun je het altijd nog wat rustiger aan doen met de nieuwe spelstand No Fail.
In de spelstand World Tour gaan jij en je vrienden op pad om 59 podia te bezoeken in 24 steden. Je begint bij smoezelige kroegen en werkt je op naar uitverkochte stadions, terwijl je het respect vergaart van fans en geld verdient door te doen wat je leuk vindt. Met dat geld kun je roadies inhuren en je avatar aanpassen in de Rock Shop, zodat je een passend rockimago uitstraalt.
Lukt het niet om je band bijeen te krijgen in één ruimte? Dan kun je ook online aan het rocken slaan! Wie de wereld wil veroveren (en wie wil dat nou niet?) kan andere bands via de Wi-Fi Connection uitdagen in Battle of the Bands: hier vind je dagelijkse en wekelijkse toernooischema's, samengesteld door het team van Harmonix.