Beleef skateboarden op een totaal nieuwe manier met Skate It voor de Wii. Speel alleen met de Wii-afstandsbediening of gebruik hem in combinatie met het Wii Balance Board. Dankzij de eenvoudige en intuïtieve besturing dringt Skate It door tot de kern van dit hardcore tijdverdrijf.
Skate It vernieuwt ook door op innovatieve wijze gebruik van het Wii Balance Board te maken en spelers nieuwe mogelijkheden te bieden om hun eigen skatestijl te ontwikkelen. Door druk op het bord uit te oefenen spring je en door naar voren, naar achteren, naar links en naar rechts te leunen kun je je snelheid bepalen en sturen. Je kunt ook de A-knop op de Wii-afstandsbediening gebruiken om je af te zetten als je begint, of nadat je overeind bent gekrabbeld na een valpartij.
Hoe je je skateboard ook wilt besturen, tijdens je zoektocht naar roem in de skatewereld in steden als Londen, Shanghai en Barcelona bevindt je je in het gezelschap van professionele skaters. Tijdens deze tocht sluit je sponsordeals met echte skatefabrikanten en word je, als je goed genoeg bent, uitgeroepen tot Thrasher Magazine's 'Skater van het jaar'.
Verder heb je de mogelijkheid om de gebieden waar je los in gaat, naar je eigen hand te zetten. Je kunt onderdelen als schansen, relingen en bankjes naar hartenlust verplaatsen om zo een arena te creëren die helemaal op jouw stijl is toegesneden. En door speciale uitdagingen te winnen kun je nieuwe voorwerpen vrijspelen, waarmee je het skatepark van je dromen kunt samenstellen.
Zodra je het idee hebt dat je er klaar voor bent, kun je maximaal drie vrienden uitdagen in de meerspelerstand. Probeer om de beurt elkaar de baas te zijn met de gruwelijkste tricks!
Op deze manier heb je nog nooit geskate! Verover de wereld met de meest indrukwekkende tricks in Skate It.