Sonic Riders: Zero Gravity
Zwaartekracht? Wat heb je daar nou aan? Sonic en zijn vrienden in ieder geval niets. Met airboards onder hun voeten, zijn deze snelheidsfreaks startklaar om op de finishlijn - en eeuwige roem – af te snellen in Sonic Rivals: Zero Gravity. In deze flitsende opvolger van het originele Nintendo GameCube racespel komt Sonic in onbekende nieuwe werelden terecht en krijgen hij en zijn rivalen, splinternieuwe zwaartekracht beheersing tot hun beschikking.
In Sonic Riders: Zero Gravity belandt het Sonic team in de ruimte met futuristisch geïnspireerde racecircuits, waar ze de grenzen van pure snelheid verleggen. De verplaatsing naar het heelal resulteert niet alleen in gloednieuwe circuits, maar ook hartverlammende race actie, verhevigd door duizelingwekkende speedboost acceleratie.
Je kunt je personage met behulp van de bewegingssensoren in de Wii-afstandsbediening door de verschillende circuits heen loodsen. Door de Wii-afstandsbediening te kantelen kun je het personage zijdelings door het circuit sturen. Met zulke snelheden is het wel oppassen dat je de Wii-afstandsbediening niet te ver beweegt, want dan verliest je racer snelheid wanneer hij tegen de vangrail langs het circuit botst.
Door sprongen en speciale trucs uit te voeren kan je Gravity Points verzamelen, die je nodig hebt om een aantal van de zwaartekrachttartende manoeuvres uit te voeren. Met de Gravity Control-stand is de zwaartekracht in het circuit aan te passen, zodat de wanden van het circuit ook gebruikt kunnen worden en in de Gravity Dive-stand worden allerlei voorwerpen de lucht in geslingerd zodat je erop kunt grinden. In de Gravity Drift-stand kun je zelfs de tijd even stilzetten om je positie zo te veranderen dat je daarna weer weg kunt schieten in de perfecte racelijn.
De wereld van Sonic is weer bezaaid met ringen die verzameld kunnen worden om je airboard mee op te laden tijdens de race. Verdien speedboosts of extra vaardigheden en ontdek hoe je af kunt snijden, zodat je rivalen het nakijken hebben.
Het spel heeft ook drie verschillende multiplayer-standen, waarmee maximaal vier vrienden tegelijk kunnen racen in de Free Race, World Grand Prix or Survival stand. Kies je favoriete personage, pak je spullen en knal het circuit op - het wordt een wilde rit!