Eat! Fat! FIGHT!
Houd de Wii-afstandsbediening in de horizontale stand en kantel het naar links, rechts, omhoog of omlaag om als een echte sumo allerlei worpen uit te voeren. Er zijn ook verborgen moves als suplexen en scrapbusters om het nog afwisselender te maken. Gebruik alle moves die je in de toernooien rond de hele wereld geleerd hebt om het hoogste sumoniveau te halen en een yokozuna te worden!
In de solomodus speel je eet- of sparminigames om je worstelaar sterker te maken en kun je zijn uiterlijk aanpassen. Je kunt ook de gezichten van je eigen Mii-personages op die van de worstelaars plakken! gebruiken en die op de gezichten van je worstelaars plakken!
Smikkel er op los! Prop je vol! Vecht om een van de sterkste sumoworstelaars ooit te worden in Eat! Fat! FIGHT!